سئوگوناگون

بررسی سئو رقبا و دیگر سایت ها

یکی از عوامل موفقیت پیرامون سئو سایت ،تحلیل وبررسی سایت های بزرگ و رقبای شما میباشد. هیچ اشکالی ندارد که شما برای بهبود سئو سایت خود و حتی کسب تجربه چند وقت یکبار چندین سایت بزرگ و یا سایت هایی که در زمینه موضوع سایت باشما همسو هستند را مورد ارزیابی قرار دهید.

 

 

 

گام هاو نکته های مهم بررسی سئو(seo) برای کلمات کلیدی سایت ها

 

گاهی ممکن است به موفقیت چندانی در وضعیت سئو سایت خود دست پیدا نکنید. حتی شاید برایتان پیش امده باشه که تلاش بسیاری در این راه کرده باشید اما باز از دید موتورهای جستوجو آنچنان موفق به نظر نمیرسید!

اما باید از این دید هم نگاه کنید که شاید رتبه بد سایت شما بخاطر سئو بهتر رقبا باشد! بنابراین لازم هست که چند وقت یکبار به بررسی دیگر سایت ها بپردازید.

 


 

زمانی که میخواهید سایتی درست کنید وشروع به قرار دادن مطالب در آن کنید حتما میدانید که رقابت شما در هر مطلب ، کلمات کلیدی پیرامون آن مطلب است که با دیگر سایت ها دارید. جست وجوی کلمات کلیدی اساسی که بیشترین بازخورد را در صفحه اول گوگل دارد از مهم ترین عواملی استی که نشان میدهد باید حواستان به سئو رقبایتان باشد!

 

در اینده به این موضوع اشاره خواهیم کرد که یک سایت برای اینکه از سئوی موفقی برخوردار باشد باید در سه حوزه ۱- سئوی داخلی  ۲- سئوی محتوا  ۳- سئوی خارجی  موفق باشد بنابراین ماهم هر سه موضوع فوق را برای رقبایمان بررسی خواهیم کرد.

 

 

اولین و مهم ترین گام : شناخت رقبا

 

رقبای اصلی شما آن دسته از سایت هایی هستند که در کلمات کلیدی مطالب شما همواره با شما در رقابتند و در نتایج جستوجوی کلمات کلیدی رتبه خوبی در گوگل دارند. کلمات کلیدی مورد نظرتان را در گوگل جستوجو کنید و سایت هایی را که در نتایج ابتدایی جستوجو قرار گرفته اند به عنوان اصلی ترین رقبای خود بشناسید!

 

دومین گام مهم واساسی : مشاهده و بررسی سایت رقبا

 

زمانی که لیست سایت های رقیبتان را تکمیل کردید حال به این بپردازید که :

آیا سایتشان از ظاهر مناسبی برخوردار است؟

حجم محتوای موجود در سایتشان چقدر است؟

و…

بااینکار شناخت مناسبی از عملکرد رقبایتان پیداخواهید کرد.

 

 

سومین گام مهم : بررسی کلمات کلیدی

 

کلمات کلیدی همواره مهم ترین عامل موفقیت در سئو به شمار آمده است. اینکه بدانیدچه کلماتی بیشترین بازخورد را در این سایت ها داشته است کمک شایانی به پیشرفت شما میکند.

همچنین سایت های فراوانی موجود است تا شما بتوانید در آن ها ارزش تمامی کلمات کلیدی موردنظرتان را در دنیای وسیع وگسترده شبکه اینترنت مشاهده کنید.(همانند: Website Keyword Suggestion).

 

 

چهارمین گام : لینک های ورودی (بک لینک ها)

 

لینک های ورودی یا همان بک لینک ها همانند ستون فقرات در بهینه سازی سایت یا همان سئو عمل می‌کنند.به همین دلیل باید لینک های ورودی به سایت های رقیبتان را بررسی کنید.

برای بررسی بک لینک‌های سایت رقبا می توانید از ابزارهای رایگانی مانند ابزار معروف سایت ماز یعنی Open Site Explorer استفاده نمایید.

 

 

پنجمین گام : عوامل دیگر تاثیرگذار بر سئو

 

برای سئو سایت، کلمات کلیدی و لینک های ورودی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، ولی همه چیز به همین‌جا ختم نمی‌شود.
برای موفقیت در بررسی سئو رقبا شما باید رتبه الکسا، رنک گوگل (GPR) و عملکرد آن‌ها در موتورهای جستجوی دیگر مانند Yahoo و Bing را نیز بررسی کنید. همچنین تعداد صفحات ایندکس شده از سایت رقیب توسط موتورهای جستجو را نیز در نظر داشته باشید.

 

ششمین گام مهم و تاثیرگذار : میزان فعالیت سایت های رقیب در شبکه های اجتماعی

 

امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در افزایش ورود کاربران به سایت ها دارند.

Instagram، Telegram و LinkedIn از مهمترین منابع جذب بازدیدکنندگان به سایت‌ها هستند. در این شبکه‌ها رقبای خود را پیدا کنید و با اضافه شدن به لیست دوستان‌شان میزان محبوبیت و فعالیت های‌شان را زیر نظر بگیرید.

 

 

هفتمین گام : بررسی تبلیغات

 

شرکت های زیادی هستند که استفاده از تبلیغات مناسب برای ورود بازدیدکنندگان به سایت را راحت‌تر از سئو و جذب مستقیم بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو می دانند. یکی از روش های تبلیغاتی رایج، تبلیغات کلیکی گوگل است و شما با بکارگیری Google Keyword Planner و ابزارهایی که توسط خود گوگل ارائه شده‌اند، می‌توانید تخمینی از میزان رقابت در کلمه کلیدی مورد نظرتان و عملکرد رقبا در این زمینه داشته باشید.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
برچسب ها
مشاهده بیشتر

رضااسدزاده

رضااسدزاده هستم مهندس نرم افزار علاقه مند به فضای وب از تاریخ 12شهریور سال96 سایت تیچ وب رو راه اندازی کردیم با هدف گسترش اطلاعات نرم افزاری و زبان های برنامه نویسی . امیدوارم با حمایت شما دوستان بتونیم به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

بستن